Hoe werkt dit ook alweer?
Het is nogal even geleden dat ik een teken van leven op deze website heb gegeven. Goede voornemens zat. Tijd al iets minder. Zin in bijhouden van twee communicatiekanalen? Nóg iets minder. Het resultaat? Nou ja, je hebt het gemerkt. Maar.... daar komt vanaf nu weer verandering in.
Nieuwe richting
Het is namelijk niet zo dat ik creatief stilgezeten heb. Verre van zelfs... Afgelopen zomer liep ik heerlijk door het bos en zag onder een boom een flinke hoeveelheid boomschors liggen. Eigenlijk ging er meteen een vuurtje branden. 'Zou het mooi zijn om daar op te schilderen?' Ik nam een stukje mee en al heel snel werd het eerste vogeltje gemaakt: een boomklever. Nog geen echt succes, maar het had zeker potentie...
Een beetje tweaken en hoppa
Na de boomklever volgden alle spechten van Nederland. Inmiddels zijn er ook nog twee juveniele zwarte spechten, twee extra groene spechten en een bosuil gemaakt. En als er één uil op schors staat, volgen er meer. Het nieuwe plan is om ook alle Nederlandse uilen op schors, hout of misschien zelfs leisteen te maken. Ik word gewoon al helemaal blij van de gedachte. En ondertussen nog een portret hier en daar.... ik vermaak me wel.
Elk voordeel heb zijn nadeel
Dat mijn nieuwe richting mij blij maakt is een feit, maar inmiddels is mijn atelier wel omgetoverd tot een half bos. Het komt namelijk best nauw welke vogel je op welk stuk schors schildert. Een mooie combinatie vinden kost al gauw zo'n drie tot vier uur. En de penselen komen pas tevoorschijn als eerst alle losse stukjes schors eraf geschraapt zijn. Maar ja, dan heb je ook wat: een werk dat je hele woonkamer opfleurt! Dan is een half bos in je atelier slechts een hele kleine opoffering. Een opoffering die ik bovendien met alle liefde maak ;).
